Guidinc

VOD ONTDEKKEN EN KIEZEN

MERKPOSITIONERING

DESIGN EN UX PRINCIPES

Als je nog niet weet welke film of serie je wilt kijken en je het moeilijk vindt om die keuze te maken: Guidinc helpt je de keuzes te maken om jouw favoriete serie of film te kijken. Het kijkt daarbij naar alle VOD diensten in Nederland.

Na de ontwikkeling van de betaversie van Guidinc was het van belang om de positionering van Guidinc scherp te krijgen om Guidinc officeel te kunnen lanceren en de marketing activiteiten op te kunnen pakken.

Door middel van een Value Proposition Canvas traject hebben we gezamenlijk Guidinc als platform gedefinieerd. Zowel het magazine als de digitale omgeving. De visuele identiteit en UX principes zijn op basis daarvan ontwikkeld en vastgelegd in een brandbook. Het brandbook dient als basis voor de doorontwikkeling en marketingactiviteiten van Guidinc.

Guidinc is het startpunt voor elke film of serie. Vertaald naar een pay off: Hier begint je nieuwe film of serie. Gebaseerd op het inzicht dat mensen de grootste moeite hebben te ontdekken welke fillm of serie ze willen kijken. Er zijn namelijk nogal wat aanbieders. Vrienden, familie, collega’s, allen zijn ze belangrijke beïnvloeders.

Echter soms heb je behoefte aan een onafhankelijk platform dat je de weg wijst. Zowel via een magazine (ontdekken) als via de digitale omgeving (Ontdekken en kijken). De visuele vertaling laat zien dat Guidinc vrijwel alle VOD diensten ‘scant’ door de kleuren van de VOD aanbieders te integreren.

Door de positionering en het brandbook heeft Guidinc de mogelijkheid om alle marketingactiviteiten te richten en te toetsen. Een set aan communicatiemiddelen heeft bijgedragen aan een succesvolle lancering.

ook klaar voor digitale daadkracht?

Sjoerd Goderie

HEAD OF DISCOVERY & DESIGN

+31629236101

mail