Hoe bereik je studenten als ze op het terras zitten of op het strand liggen? Niet door ze om de oren te slaan met sales-banners of heel hard te schreeuwen dat ze niet moeten vergeten om hun studieboeken te bestellen. Eerst maar eens leuk gevonden worden. Op een manier die ook nog eens wat doet voor je merk, of nog mooier: voor je omzet. Samen met de Avondploeg van Radio538 ging studystore.nl op zoek naar de Superstudent van Nederland. De prijs was groot: het studystore.nl Scholarship, wat gelijk is aan een jaar lang gratis studeren!

Studystore.nl helpt je slimmer studeren, en dat gaat veel verder dan alleen geholpen worden met je boeken. De hoofdprijs stond dan ook bol van extra’s: je huur betaald, cash voor je collegegeld, gratis pizza, sportschoolabonnement, eigenlijk alles. Met deze kneiter van een activatie kregen we heel veel studenten op de been die tegenprestaties leverden, van een vlot bouwen van bierkratten en een syllabus eten tot naakt rennen over de Dam. De teller gaf 18% meer bezoekers aan op studystore.nl en 16% meer transacties in de campagneperiode. Slimme studenten bereik je door slim te communiceren!

Strategie

Om studenten te bereiken en te activeren kozen we in plaats van onze sales-boodschap voor een activatie waar studenten echt voor gaan rennen. Samen met een conversie-gedreven ‘onderstroom’ van e-mail en SEA die studenten naar studystore.nl leidde.

Inzicht

Slim studeren gaat niet alleen om de juiste boeken op het juiste moment, maar ook om de juiste kamer, bijbaan, feestjes, etentjes, dates en nog veel meer. En als je studenten daarmee kunt helpen, dan word je echt onmisbaar!

Concept

Verzin een originele tegenprestatie en word zo de Superstudent van Nederland.

Zo win je het Studystore Scholarship: een jaar GRATIS studeren!

Een uitgever van studieboeken veranderen in een 'love brand' voor studenten, dat is een te gekke uitdaging!

- Jeroen Flink, Clockwork

 

Hardest nut to crack

Hoe krijg je studenten hartje zomer zover dat ze bezig willen zijn met hun studie en met de aanschaf van studieboeken?

 

 

Dit jaar hebben we echt een stevige stap gezet in het laden van onze 'slim studeren' propositie. En wederom veel meer boeken verkocht dan vorig jaar. Clockwork is gewoon de shit!

- Remko Bos, studystore.nl