De slimste haven: dat is de ambitie van het Havenbedrijf Rotterdam. En de eerste stap is deze week gezet met de lancering van het geheel vernieuwde portofrotterdam.com. Met een ander kleurtje en een mooi font ziet je site er al snel als nieuw uit. Maar de nieuwe portal van het Havenbedrijf Rotterdam is van de grond af aan opnieuw opgetrokken. Techniek, design én content zijn opnieuw opgebouwd samen met Clockwork, de digitale partner van het Havenbedrijf. Met als resultaat een uitgekiende portal die past bij de dienstverlening van de slimste haven.

Vandaag viert het Havenbedrijf Rotterdam de lancering van haar nieuwe website op dinsdag 7 juli in Rotterdam. Eén centrale plaats waar klanten, gebruikers en omwonenden van de haven terecht kunnen voor digitale diensten. En door de modulaire aanpak kunnen nieuwe diensten waar het Havenbedrijf samen met Clockwork aan werkt makkelijk worden ‘ingeplugd’.

CFO Paul Smits wijdt de site in met een column op de homepage. In de kenmerkende Rotterdamse no-nonsense-mentaliteit opent hij met de titel: ‘Nieuwe website, big deal…’. Een understatement, zo blijkt, want de nieuwe site is met recht een portal. Een versmelting van diverse online producten en diensten van het Havenbedrijf die voorheen via verschillende sites werden aangeboden. Dat maakt het makkelijker voor de bezoeker, maar ook voor het Havenbedrijf. De omgeving is overzichtelijker en zo beter te beheren en te beveiligen en de bezoeker vindt binnen een paar klikken zijn weg.

“Onze grenzeloze digitale ambitie verdient een goed vertrekpunt en die basis hebben we met Clockwork gelegd” Thea de Vries, Manager Marketing Communications

Met de livegang van de portal portofrotterdam.com maakt het Havenbedrijf Rotterdam een belangrijke en duurzame digitale verbinding die haar bezoekers informeert en ontzorgt. Een basis waarop innovatieve diensten kunnen worden gebouwd, zoals matchmaking tussen lading en vervoerders of kansrijke ideeën en bedrijven.