Clockwork heeft deze week weer een nieuwe Demandware-webshop gelanceerd. Deze keer is snowboardmerk ThirtyTwo, het tweede merk van moederbedrijf SoleTechnology overgegaan naar Demandware, met Clockwork als e-Commerce en implementatiepartner.

“Best in class"

ThirtyTwo is een snowboardmerk dat wereldwijd bekend staat als om zijn 'high end quality in boots' en wordt beschouwd als de beste in zijn klasse. ThirtyTwo verkoopt online in de Verenigde Staten, Europa en het Verenigd Koninkrijk. Met de launch van deze week is ThirtyTwo klaar voor het winterseizoen. Door de schaalbaarheid van de cloud-oplossing van Demandware is het in staat om grote pieken in het verkeer makkelijk op te vangen. Bovendien kan de webshop in een later stadium snel en makkelijk worden gepubliceerd in andere landen of regio’s. Door de verbeterde performance, een nieuw design en de focus op mobile is op korte termijn al een significante verhoging in omzet en resultaat zichtbaar.

Demandware nu Salesforce Commerce Cloud

Salesforce heeft op het moment van de launch van ThirtyTwo haar acquisitie van Demandware verder geformaliseerd. Sinds deze week heet Demandware ‘Salesforce Commerce Cloud’. Ordina, het moederbedrijf van Clockwork, is de enige in de Benelux die zowel implementatiepartner is van Salesforce als van Commerce Cloud (voorheen Demandware).Met de launch van ThirtyTwo heeft Clockwork in 2016 inmiddels al 6 sites getransformeerd naar de CommerceCloud. In de tweede helft van het jaar heeft Clockwork nog lanceringen op de planning staan voor Magnum Boots, Emerica en Hi-Tec Zuid-Afrika.